lørdag 4. februar 2012

Endelig helg..

 Endelig helg og man kan gjøre det man vil og ønsker. Jippi..

Jeg for min del liker å kose meg på kjøkkenet.Lage nye retter eller ta fram gamle favoritter.
Jeg er ingen kokk, bare så det er sagt, så tabber hører med. Det å svi en gryte( noe jeg nettopp har gjort) eller et brett med knekke brød det skjer.. Da er det viktig å holde fokus  neste gang, ikke gi opp. Sukseen kommer neste gang du er på kjøkkenet.

Men noen fredager er det godt å ha litt mat fri.
Det å komme hjem ,å spise noe som er godt og sunt, er for meg fantastisk.
Reker er da tingen.
Reker inneholder ingen karbohydrater, men vitamin E og D  og noe mineraler.
Vitamin D er kjent som solskinnsvitamin, men er nå forsket på at vi trenger mer av. D-vitaminet styrker imunforsvaret , det fungerer som et hormon i kroppen for omsettningen av fosfor og kalsium. Også viktig for skjelettet og tennene.
Vitamin E er et kraftig antioksidant og kalles kvinnens vitamin.

Så jenter, vi trenger ikke loff  når vi skal ha reker. Lage en god salat med avokado, rømme, majones og sitron eller alt annet du ønsker. Dette er en himmels fredagskos, som du både får i deg vitaminer og mineraler.
Ha en god helg ..
-Linn-

2 kommentarer:

  1. Mange savner loffen når man skal spise reker, solsikkebrødet passer perfekt om man må ha reker på brød. All slags pålegg/salater passer til solsikkebrødet. se oppskrift på bloggen min :)http://ninashobbyside.blogspot.com/2011/02/solsikkebrd.html
    Så flink du er til å skrive på bloggen din Linn!!

    SvarSlett
  2. Hei Nina: Takk for kommentaren din:-) Takk for mange gode råd id et siste. Jeg er helt ening at mange savner loffen, men da må man bli litt krativ. Som du skriver, er solsikkebrød et alternativ. Jeg skal sjkekke din blogg som er veldig fin:-) Ellers så har jeg også noen brød oppskrifter som jeg vil legge ut. -Linn-

    SvarSlett