tirsdag 7. februar 2012

Frokost / lunsh lapper.

Når min sønn på fem år sier" wow, dette er jo faktisk veldig godt mamma" ja da har jeg lykkes på kjøkkenet.
Jeg savner panne kaker, vafler og lapper. 
Det er koselige barndoms minner , det å komme hjem etter skolen og det luktet panne kaker i entreen.

Selv om vi prøver å spise mest mulig lavkarbo mat her,så må jeg innrømme at panne kaker lager jeg /vi.
Som oftes på spelt mel, ekstra mange egg, ikke sukker, men salt, en god slump med fløte og h-melk og litt kardemomme.
Så pleier jeg å lage syltetøy med frossene bær fra frysen med agave sirup. Kjempe godt syns jeg.

Men i dag lagde jeg og barna disse lavkarbo lappene til lunch. 

1/2 boks med cottage cheese
4ss havregryn
3 egg
2 ss kokos mel
1/2 ts bakepulver
Noen dråper vanilje essens.
1/2 dl med H-melk
Brukte stavmixer for å få en gjevn  røre. Å vips så hadde vi mange små lapper som gikk ned på høy kant .
Serverte  med syltetøy og seter rømme.

Jeg har lest denne oppskriften et sted, er usikke på hvor. Men nå er dette en slager hos oss, antar jeg.

Verd å prøv.

-Linn-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar