torsdag 2. februar 2012

Smoothie mens vi venter..

Noen ganger må vi bare utsette middagen fordi vi må leke litt mer. Kjenner dere til det?. Vi har det ihvertfall slik ofte.
Nå er det snøen som frister oss. Da er det fint å kunne server noe som det er litt næring i og som gir oss nok energi til å fullføre det vi har tenkt oss.
 Mange har spurt meg om hvorfor smoothie er sunt og om det kan være et måltid i seg selv.
 Jeg mener at smoothie kan fint være et målid  i seg selv. Men annen mat må også spises i løpet av dagen.

Jeg anbefaler å drikke et glass smoothie til frokost eller før treneing.  Dessuten er smoothie den perfekte  måte å få i  barna næringstoffer. Noen ganger lager jeg den til kvelds, så har vi restene til frokost.

 Det jeg bruker i min smoothie er:

3 dl smoothie blandling, gjerne skogsbær.
2 dl biola naturell, eller med smak. (  OBS  Biola med smak er det sukker i, for de som er på en kur)
2 ss Udos choice
2 ss kokos olje (med kokos smak. da blir den litt søt i smaken)
2 egg
 Vann om du syns den blir for tykk.Vann kan fint brukes isteden for biola. Den blir bare litt friskere.

 I denne smoothien som er avbildet hadde jeg litt fløte i for det gir meg fett og metthets følelse. ( spesielt på ettermiddagen)
Egg har jeg i for det gir meg proteiner.
Kokos og Udos choice som  blir den oppptimale olje blandingen kroppen trenger for dagen. 
 Nå har du fått i deg masse god saker for kroppen din. Til og med antioksidanter i bærene.

Lykke til
.
Ps..om barna dine ikke vil spise middag,lag en smoothie.
-Linn-



2 kommentarer:

  1. Denne smoothien er utrolig god! Tilogmed min kresne mann godkjente denne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Så hyggelig da. Snart kommer det oppskrift på noe som er godt til kaffen hans:-)

      Slett